Gymnázium v Českém Krumlově 1971–75; FF UK Praha (hudební věda, 1975–80); doktorské studium tamtéž (2000–2008); Státní vědecká knihovna v Českých Budějovicích (1980–2000, od r. 1982 vedoucí hudebního oddělení); Jihočeská univerzita, katedra hudební výchovy, odborný asistent hudební teorie a starších dějin hudby (od roku 2000).
Zaměření vědecké činnosti
Dějiny české hudby a hudební teorie 14.–17. století, edice významných památek české hudby a hudební teorie 14.–17. století, ediční projekt „Hudební památky minulosti v jižních Čechách“, katalogizace vybraných druhů dobového repertoáru (cantiones, vícehlasé písně).
Výběrová bibliografie
knihy
kolektivní díla, redigované sborníky Jihočeská vlastivěda, hudba (kapitoly o dějinách hudby 15.–18. století v regionu, ed. K. Padrta), České Budějovice 1989; Dvory velmožů s erbem růže (kapitola o hudebním životě v rezidencích posledních Rožmberků a pánů z Hradce ve 2. polovině 16. století, ed. V. Bůžek), Praha, Mladá fronta 1997; Historická antologie hudby v českých zemích (do cca 1530), (ed. J. Černý), Praha, Koniasch Latin Press 2005.
významné studie v časopisech a sbornících Hudba a hudební život v Českém Krumlově do poloviny 16. století, in: Miscellanea Musicologica 31, 1984, s. 265–306; Die Stilarten der Mehrstimmigkeit im böhmischen geistlichen Lied des 14.–16. Jahrhunderts, in: IAH Bulletin 18, 1990, s. 51–64 ; Vilém z Rožmberka a hudba, in: Opera historica 3, s. 257–264, České Budějovice, Jihočeská univerzita 1993; Česká vícehlasá píseň před Adamem Michnou, in: Hudební věda 38, 2001, s. 58–63; Der Orgelbauer Mundt in Südböhmen, in: Mitteleuropäische Aspekte des Orgelbaus und der geistlichen Musik in Prag und den böhmischen Ländern, Konferenzbericht Prag 17.–22. September 2000, Sinzig 2002, s. 131–136 – Edition IME : Reihe 1, Schriften, Bd. 8; Die Kompositionen von Peter Wilhelmi von Graudenz als Teil der spätmittelalterlichen Polyfonie-Tradition in Mitteleuropa und insbesondere im Böhmen des 15. und 16. Jahrhunderts, in: Hudební věda 40, 2003, s. 291–328; Utwory Piotra Wilhelmiego z Grudziądza w tradycji polifonii późnośredniowiecznej w Europie Środkowej, a zwłaszcza w Czechach XV i XVI wieku, in: Muzyka 49, 2004, s. 21–56; Vícehlasá hudba v Čechách v 15. a 16. století a její interpreti, in: Hudební věda 43, 2006, č. 2, s. 117–134; Czeska twórczość polifoniczna 1470–1620, muzyka w życiu religijnie zróżnicowanego królewstwa czieskiego, in: Muzyka 52, 2007, 52, č. 4, s. 27–44; Inventář z roku 1608 jako svědectví o hudebním životě zlatokorunského kláštera, in: Zlatá Koruna – dějiny, památky, lidé. České Budějovice, Národní památkový ústav 2007, s. 389–399; Music in the Past of Český Krumlov and Some Characteristic Traits of the Cultivation of Music in Bohemia from 1500 to 1800, in: Hudební věda 46, 2009, č. 3, s. 229–240; Platón a evropská tradice vztahu filosofie a hudby, in: Musicologica Brunensia 45, 2010, č. 1–2, s. 113–125; Česká reformace a hudba. Studie o bohoslužebném zpěvu českých nekatolických církví v období 1420–1620, in: Hudební věda 48, 2011, č. 1, s. 5–40.
notové edice Kritické edice: Adam Michna z Otradovic: Loutna česká (1653), České Budějovice 1984, spoluautor J. Hůlek; Ondřej Chrysoponus Jevíčský: Bicinia nova (1579), Praha, Supraphon 1989, spoluautorka M. Sršňová; 22 vícehlasých hymnů z rukopisu Kaplanské knihovny v Českém Krumlově č. 9 (1540–1600), České Budějovice, SVK 2000; Jan Trojan Turnovský (ca 1550–1606): Opera musica, České Budějovice, JU 2002; Heinrich Isaac (ca 1450–1517): Missa Presulem ephebeatum, Praha, NKČR 2002; Václav Philomathes z Jindřichova Hradce: Musicorum libri quattuor (1512), Praha, Koniasch Latin Press 2003; Ad noticiam iam musice artis intrare volentibus, Christo igitur Domino moduracionibus psallere volentibus – Dva středověké chorální traktáty z klášterní knihovny ve Vyšším Brodě, Praha, Koniasch Latin Press 2005; Prachatický kancionál (1610), České Budějovice, JU 2005; Officium in Nativitate Domini, NK ČR, Praha 2009.
hudební skladby
jiná autorská či interpretační tvorba Od r. 1982 vedoucí komorního souboru Dyškanti, který se zaměřuje na českou polyfonii 15.-17. století, viz www.dyskanti.com