Datum a místo narození, akademické tituly a vědecké hodnosti
* 13. 9. 1921, Místek, PhDr.
Současné pracoviště, adresa, telefon, fax, e-mail
V důchodu
Soukromá adresa, telefon, fax, e-mail
Vlnařská 692, 460 01 Liberec VI
Stručná profesní biografie
Reálné gymnázium v Místku 1932–1940; FF UK Praha (čeština – angličtina) 1945–1950; FF UJEP Brno (hudební věda/výchova) 1961–1966; PhDr. 1967; vyučoval na středních školách ve Frýdku a v Liberci (1950–1982). Člen České společnosti pro hudební vědu, Společnosti Vítězslava Nováka a Společnosti Bohuslava Martinů.
Zaměření vědecké činnosti
Teoretické a skladatelské dílo Leoše Janáčka.
Výběrová bibliografie
knihy Janáčkovo učení o harmonii, dis., UJEP Brno 1965; Harmonické myšlení Leoše Janáčka, rkp., Liberec 1993.
významné studie v časopisech a sbornících Barevné slyšení, in: Hudební věda 5, 1968, s. 405–413; *** K názvům tónů, in: Opus musicum 1969/1, s. 216; *** Ke spojovacím formám a spojům v Janáčkově učení o harmonii, in: Hudební věda 1969/6, s. 439–443; *** Janáčkův přínos pro nauku o harmonii, in: Opus musicum 1970/2, s. 9–11; *** František Zdeněk Skuherský – teoretik harmonie, in: Opus musicum 1971/3, s. 225–230; *** Janáčeks Beitrag zur Harmonielehre, in: Colloquium Musica Bohemica et Europaea. Brno 1970, ed. R. Pečman, Brno 1972, s. 435–441; *** Janáček a funkčnost v jeho teorii, in: Časopis Moravského musea, vědy společenské, 1974/59, s. 97–102; *** K Janáčkově terminologii, in: Opus musicum 1976/8, s. 108–111; ***Janáček a tonalita, in: Colloquium Leoš Janáček ac tempora nostra. Brno 1978, ed. R. Pečman, Brno 1983, s. 279–287; *** Diatonické mody u Antonína Dvořáka, in: Colloquium Dvořák, Janáček and their time. Brno 1984, ed. R. Pečman, Brno 1985, s. 223–227; *** Janáček teoretik, in: Morava v české hudbě, ed. R. Pečman, SČSKU, Brno 1985, s. 70–72; *** Modalita v díle Vítězslava Nováka, in: Zprávy Společnosti Vítězslava Nováka, č. 17, 1990, s. 31–46; *** Bachovy sonáty pro housle a cembalo, in: Händel a Bach. O dnešním pojetí jejich díla. Brno 1985, ed. R. Pečman, Brno 1992, s. 43–48; *** K otázce modality u Bohuslava Martinů, in: Colloquium Bohuslav Martinů, his pupils, friends and contemporaries. Brno 1990, ed. P. Macek, Brno 1993, s. 160–167; *** Modality in Janáček‘s Music Theory, in: Colloquium Probleme der Modalität. Leoš Janáček heute und morgen. Brno 1988, ed. P. Macek, Brno 1994, s. 179–185; *** Valašská suita Aloise Háby (analýza), in: Zprávy Společnosti Vítězslava Nováka, č. 25, s. 20–33, č. 26, s. 17–28, České Budějovice 1995; *** Diatonické mody u Leoše Janáčka, in: Hudební věda 2003/40, č. 1, s. 29–69; *** Leoš Janáček a celotónový systém, strojopis 1998, 17 s.; *** Kvartové akordy u Leoše Janáčka, Miscellanea z výročních konferencí 1999 a 2000, Česká společnost pro hudební vědu, Praha 2001, s. 48–56; *** Sonáta pro housle a klavír od Leoše Janáčka (analýza), strojopis 1988, 2000, 13 s.; *** O harmonickém myšlení Leoše Janáčka, in: Hudební věda 2002/39, č. 1, s. 67–70; *** Sonáta pro housle a klavír od Leoše Janáčka, in: Miscellanea z výročních konferencí 2001 až 2005, ed. Jan Baťa, ČSHV Praha 2006, s. 24–31; *** Modulace Leoše Janáčka, strojopis, 2003; in: Miscellanea z výročních konferencí ČSHV 2001 až 2005, ed. Jan Baťa, ČSHV Praha 2006, s. 73–88. *** Bitonalita ve skladbách Leoše Janáčka, in: Miscellanea z výročních konferencí ČSHV 2006 a 2007, ed. Jan Baťa, ČSHV Praha 2008, s. 213–214.
jiná autorská či interpretační tvorba Referáty o hudebním životě Liberce v sedmdesátých a osmdesátých letech 20. stol., většinou v hudební revue Opus musicum.