Kalendář událostí

Stáhnout jako soubor iCal
Rhythm in Music and the Arts in the Late Middle Ages
Shlédnutí : 43

Ve dnech 16. až 18. listopadu 2020 se bude virtuálně konat mezinárodní konference "Rytmus v hudbě a uměních v pozdním středověku"

Konferenci pořádá Masarykův ústav a archiv AV ČR spolu s Filosofickou fakultou UK.

Konference se koná prostřednictví aplikace ZOOM, v anglickém jazyce, v následujících časech:

Pondělí 16. 11. 2020,  15:00--19:30 CET
Úterý 17. 11. 2020,  15:00--19:30 CET
Středa, 18. 11. 2020,  15:00-19:00 CET

Další informace na stránkách akce.

Pokud si přejete zúčastnit se, vyplňte prosím registrační formulářhttps://forms.gle/YCFr2ArMqz8uP45a9

Požadované údaje jsou emailová adresa, jméno, a institucionální příslušnost (klidně i N/A nebo soukromá firma, pokud nejste zrovna zaměstnanci univerzit či studenti).

V den konference vždy obdržíte na uvedený e-mail příslušný Zoomový odkaz.


CONFERENCE PROGRAM


Monday, 16. 11. 2020, 15:00–19:30 CET

15:00–15:15    Conference Opening and Instructions 15:15–16:15    Cantus Fractus Repertory in the Period of Konstanz and Basel Councils
Chair: Paweł Gancarczyk, Polish Academy of Sciences

Cantus Fractus in CA 6 and 11 and the Council of Basel
Barbara Haggh-Huglo, University of Maryland, College Park Cantus Fractus in Vernacular Chant of the 1420s: Lost Genres and Transcription Challenges
Hana Vlhová-Wörner, Czech Academy of Sciences

16:15–16:30    BREAK 16:30–17:30    Rhythm and Notation
Chair: Luisa Nardini, University of Texas in Austin

How the Rhythm Was Lost: Progressive Decline of Nuance in Beneventan Notation
Giulio Minniti, Harvard University Rhythm and Revision
Miriam Wendling, Katholieke Universiteit Leuven

17:30–18:00    BREAK 18:00–19:30    Keynote

The Vestiges of an Elusive Artistic Circle: Plainchant Embellishments at Tournai Cathedral from the Fourteenth through Sixteenth Centuries.
Sarah Long, Michigan State University


Tuesday, 17. 11. 2020, 15:00–19:30 CET


15:00–16:00    The Rhythm and the Arts
Chair: Hana Vlhová-Wörner

Rhythm and Architecture in Prague around 1400: Changing Architecture Paradigmas at St. Vitus' Lodge
Klára Benešovská, Czech Academy of Sciences Visions, Apparitions and Body Movements: Work Rhymes and Work Rhythms in the Scandinavian Poetry of the Viking Age
Jiří Starý, Charles University Prague

16:00–16:30    BREAK 16:30–18:00    Rhythm in Late Medieval Song,
Chair: TBC

Reconstructing Rhythm in Central European Songs with Chant Notations
Jan Ciglbauer, Charles University Prague From Judgement to Comfort: Audi tellus, audi magni maris limbus in the Sixteenth Century
Allen Scott, Oklahoma State University Poetry, Prosa and Regular Rhythmic Structures in Music around 1400
Canticum boemicale Otep myry in the Context of Credo Settings in Cantus Fractus
Lenka Hlávková, Charles University Prague

18:00–18:30    BREAK 18:30–19:30    Performance Workshop with Corina Marti, Schola Cantorum Basiliensis


Wednesday, 18. 11. 2020, 15:00–19:00 CET

15:00–16:00    Repertory and Genres
Chair: Lenka Hlávková

Monophonic Credos and their Cultural Background in the Late Medieval Period
(1300–1500)
Harrison Russin, Duke University Cantus Fractus in a Hussitic Graduale from Kutná Hora (A-Wn 15501)
David Merlin, University of Vienna Cantus Fractus in South Tyrol
Giulia Gabrielli, University of Bolzano

16:00–16:15    BREAK 16:15–17:15    Late Transmissions and Developments
Chair: Jan Ciglbauer

Rhythmic Chant and Chant-Based Polyphony in the Annaberg Choirbooks
Paul Kolb, Katholieke Universiteit Leuven An Early Cantus Fractus Complete Mass Ordinary by an Italian Nobleman
Kathleen Sewright, Winter Springs, Florida

17:15–17:30    BREAK 17:30–19:00    Closing Discussion